Referat Architektury i Gospodarki Nieruchomościami
Referat Architektury i Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik: mgr inż. Artur Knappik
tel. 71/ 385-30-57 wew. 19
Do zakresu działania referatu należy:
- prowadzenie postępowania w sprawie o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie opinii związanych z lokalizacją urządzeń reklamowych instalowanych na obiektach budowlanych będących własnością gminy,
- prowadzenie spraw związanych z uchwaleniem i zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- koordynowanie działań przy tworzeniu studium uwarunkowań i kierunków rozwoju gminy,
- prowadzenie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi spraw związanych z opracowywaniem ofert inwestycyjnych oraz realizacji inwestycji gminnych,
- prowadzenie rejestru umów z zakresu swojego referatu,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi działającymi w zakresie w dziedzinie elektryfikacji, gazyfikacji, telefonizacji i drogownictwa i innej infrastruktury technicznej w obrębie gminy,
- koordynowanie działalności jednostek i firm wykonujących usługi komunalne w zakresie zaopatrzenia w wodę, oczyszczania ścieków, dostaw energii elektrycznej, cieplnej i gazu, oświetlenia gminy oraz nadzór nad tą działalnością,
- opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, przy współpracy z Referatem Inwestycji i Rozwoju Lokalnego,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą przeznaczenia lokali użytkowych i mieszkalnych,
- sprzedaże nieruchomości w formie przetargu, w tym przeprowadzanie procedur przetargowych,
- bezprzetargowe sprzedaże nieruchomości, w tym mieszkań i lokali użytkowych,
- zamiany gruntów komunalnych na inne nieruchomości nie będące własnością gminy,
- użyczanie nieruchomości komunalnych, w tym sporządzanie stosownych projektów umów,
- sporządzanie dokumentacji do ustanowienia niezbędnych służebności gruntowych w nieruchomościach komunalnych,
- nabywanie nieruchomości na potrzeby lub uzupełnienie istniejącego zasobu gruntów komunalnych,
- pozyskiwanie do zasobów gruntów komunalnych terenów i nieruchomości na wykonywanie zadań własnych gminy w trybie komunalizacji terenów Skarbu Państwa lub przejmowania z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa lub innych podmiotów, instytucji,
- prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste,
- realizacje prawa pierwokupu,
- ustalanie opłat adiacenckich,
- bieżące sporządzanie aktualnej nieruchomościowej oferty inwestycyjnej,
- wykonywanie wszelkich prac związanych z geodezją,
- udzielanie merytorycznej pomocy interesantom korzystającym z gminnego zasobu akt osiedleńczych mieszkańców gminy,
- prowadzenie nazewnictwa miejscowości i ulic w mieście oraz gminie,
- prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości w mieście i gminie,
- prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości oraz ich rozgraniczanie,
- prowadzenie spraw dotyczących przekształcania we własność prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz bezprzetargowe sprzedaże na własność nieruchomości gminnych będących przedmiotem użytkowania wieczystego,
- dokonywanie bieżących uzgodnień oraz współpraca w zakresie wykonywania zadań przez referat z: organami administracji rządowej, administracji samorządowej, innymi jednostkami państwowymi i pozarządowymi, sądami, kancelariami notarialnymi oraz rzeczoznawcami majątkowymi,
- ustalanie opłat na:
a) użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych,
b) dzierżawę gruntów rolnych w mieście i gminie,
c) dzierżawę nieruchomości gruntowych pod garażami i lokalami użytkowymi,
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej mienia komunalnego,
- składanie informacji o stanie mienia komunalnego do wymogów ustawy o finansach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami użytkowymi,
- prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją osób do zawarcia umów najmu na lokale mieszkalne będące w zasobach gminy,
- prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych w zasobach komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami dotyczącymi gospodarowania lokalami użytkowymi i mieszkalnymi,
- organizacja i prowadzenie obsługi technicznej Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
- ocena merytoryczna i finansowa spraw związanych z uruchamianiem i rozliczanie dotacji udzielanym podmiotom wykonującym zadania wchodzące w zakres zadań Referatu,
- organizowanie przeglądów stanu technicznego budynków komunalnych będących w bezpośrednim zarządzenie gminy, oraz prowadzenie dokumentacji obiektu, tj. książki obiektu, kart ewidencyjnych, protokołów przeglądów i kontroli,
- prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem ustawy o ochronie zabytków i opieka nad zabytkami,
- prowadzenie spraw remontowych budynku Urzędu, w tym zakresie współpraca z referatami: IRL i ORP.
Wytworzył:
Udostępnił:
Krzywda Andrzej
(2003-07-04 12:42:35)
Ostatnio
zmodyfikował:
Halikowska Marcelina
(2017-09-07 08:21:43)