Referat Oświaty, Promocji i Organizacji Pozarządowych

Referat Oświaty, Promocji i Organizacji Pozarządowych
kierownik: Małgorzata Kosińska
tel. 71/ 385 30 57 wew. 28

Do zakresu działania referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem szkół publicznych oraz  ich  likwidacją,
  2. prowadzenie publicznych innych form wychowania przedszkolnego, żłobka, przedszkola, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych,
  3. ustalanie sieci publicznych szkół i przedszkoli,
  4. prowadzenie ewidencji wychowania przedszkolnego w formie niepublicznej oraz   rejestru  żłobków i klubów dziecięcych,  
  5. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji dla niepublicznych przedszkoli  prowadzonych przez osobę prawną inna niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, położonych poza gminą,
  6. współorganizowanie dowozu uczniów do szkół i przedszkoli na terenie gminy Żmigród oraz organizowanie dowozów uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół położonych poza gminą, 
  7. dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i przedszkola we współpracy z kuratorium oświaty,
  8. organizacja konkursów na stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola,  
  9. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów
    i egzaminów w szkołach podstawowych i gimnazjum za poszczególne lata szkolne
    i przedkładanie ich organowi stanowiącemu,
  10. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli zatrudnionych
    w szkołach, dla których  organem prowadzącym jest gmina,
  11. sporządzanie pisemnej analizy średnich wynagrodzeń pracowników pedagogicznych zatrudnionych w szkołach wg stopni awansu zawodowego, sporządzanie wymaganych przepisami prawa sprawozdań,
  12. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycielom kontraktowym na stopień nauczyciela mianowanego,
  13. prowadzenie spraw związanych z kontrolą i nadzorem nad obowiązkiem nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy Żmigród,
  14. realizacja zadań związanych z rządowym programem  ,,Wyprawka szkolna” i inne,
  15. prowadzenie zadań związanych z realizacją ustawy o systemie informacji oświatowej, sporządzanie wymaganych sprawozdań, scalanie danych ze szkół i wprowadzanie danych dot. organu prowadzącego,
  16. prowadzenie całokształtu spraw związanych z wyposażeniem szkół w podręczniki i materiały edukacyjne,
  17.  prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem gminie dotacji celowej na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
  18. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych , objętych pomocą de minimis,
  19. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem przez dyrektorów szkół i przedszkola     arkuszy organizacyjnych na dany rok szkolny,
  20. sprawowanie bieżącej kontroli  nad działalnością szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest gmina,
  21. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla dyrektorów i nauczycieli z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
  22. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów dla uczniów osiągających wybitne osiągnięcia w nauce,
  23. prowadzenie spraw związanych z realizacją wychowania przedszkolnego przez dzieci będące mieszkańcami innych gmin a uczęszczających do przedszkola, oddziałów przedszkolnych
    i punktów przedszkolnych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Żmigród,
  24. składanie wniosków do MEN w ramach rezerwy subwencji oświatowej na dany rok.
  25. dokonywanie bieżących uzgodnień oraz współpraca w zakresie wykonywania zadań przez referat z: organami administracji rządowej, administracji samorządowej, innymi jednostkami państwowymi i pozarządowymi, sądami,
  26. organizacja działań promocyjnych projektów finansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej,
  27. propagowanie walorów turystycznych, krajobrazowych i gospodarczych gminy,
  28. koordynowanie prac promocyjnych i opracowywania oferty inwestycyjnej gminy,
  29. koordynowanie prac związanych z zagospodarowaniem Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości na obszarze gminy,
  30.  realizacja Projektu „Gminne Centra Obsługi Inwestora i Eksportera” wraz z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. we Wrocławiu celem wspierania przedsiębiorczości, pobudzania innowacyjności regionu, poprawy konkurencyjności i rozwoju Dolnego Śląska przy ścisłej współpracy z Instytucjami Otoczenia Biznesu (IOB), Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi (SSE), inwestorami i Samorządem Województwa,
  31. organizacja współpracy gminy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
  32. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań gminy w zakresie organizacji
    i prowadzenia działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej,
  33. prowadzenie strony internetowej gminy,
  34. prowadzenie spraw z zakresu współpracy ze stowarzyszeniami, do których należy gmina Żmigród (w tym: Dolnośląska Kraina Rowerowa, Partnerstwo dla Doliny Baryczy);
  35. informowanie prasy o działaniach, programach i wynikach pracy organów gminy                    
    i Urzędu, opracowywanie publikacji przeznaczonych do prasy i przygotowywanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe,
  36. podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych
    w pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
  37. zbieranie materiałów i przygotowanie artykułów do Biuletynu Samorządowego: „Wiadomości Żmigrodzkie”,
  38. koordynacja prac zespołu redakcyjnego Biuletynu Samorządowego „Wiadomości Żmigrodzkich”  oraz jego składu komputerowego,
  39. administrowanie systemem „e-Kancelaria”,
  40. prowadzenie i koordynacja mediów społecznościowych na portalach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube,
  41. przygotowanie i koordynacja imprez promujących gminę w ścisłej współpracy z Zespołem Placówek Kultury,
  42. koordynacja prac Zespołu ds. promocji,
  43. realizacja funduszu sołeckiego w ramach działalności kulturalnej, sportowej i turystycznej sołectw w gminie,
  44. koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem Samorządowym Informatorem SMS oraz komunikatorem SISMS,
  45. ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych gminy, wybór ofert
    i sporządzanie umów z podmiotami, które będą realizować zadania w wyniku otwartego konkursu ofert,
  46. realizacja składanych ofert w ramach inicjatywy własnej,
  47. dokumentowanie przedkładanych sprawozdań: częściowych i końcowych w wyniku podpisanych umów, w tym zakresie kontrola merytoryczna sprawozdań,
  48. sporządzanie analiz, ankiet statystycznych oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i przedkładanie rocznego sprawozdania organowi stanowiącemu,
  49. sporządzanie decyzji o zwrocie niewykorzystanej dotacji celowej na realizowane zadania publiczne w ramach podpisanych umów,
  50. organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi w zakresie konsultacji projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
  51. rozpatrywanie wniosków złożonych przez kluby i stowarzyszenia sportowe na wsparcie sportu,
  52. sporządzanie umów i kontrola przedkładanych sprawozdań dotyczących realizowanych zadań
    w ramach wsparcia sportu w oparciu o akty prawa miejscowego w dziedzinie sportu,
  53. prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją ustawy o sporcie oraz organizacja Europejskiego Tygodnia Sportu dla Wszystkich i innych inicjatyw (imprez) sportowych,
  54.  koordynowanie spraw dotyczących turystyki, sportu, rekreacji i kultury,
  55. koordynowanie spraw dotyczących pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działania organizacji pozarządowych,
  56. sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Młodzieżową Radą Miejską i Radą Seniorów,
  57. przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy w zakresie zadań komórki,
  58. aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie przedmiotowym referatu,
  59. prowadzenie rejestru zamówień z zakresu swojego referatu.

 

Wytworzył:
Marcelina Halikowska
Udostępnił:
Krzywda Andrzej
(2003-07-04 13:17:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Halikowska Marcelina
(2018-12-04 09:16:23)