Referat Oświaty, Promocji i Organizacji Pozarządowych
Referat Oświaty, Promocji i Organizacji Pozarządowych
kierownik: Małgorzata Kosińska
tel. 71/ 385 30 57 wew. 28
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem szkół publicznych oraz ich likwidacją,
- prowadzenie publicznych innych form wychowania przedszkolnego, żłobka, przedszkola, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych,
- ustalanie sieci publicznych szkół i przedszkoli,
- prowadzenie ewidencji wychowania przedszkolnego w formie niepublicznej oraz rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych przez osobę prawną inna niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, położonych poza gminą,
- współorganizowanie dowozu uczniów do szkół i przedszkoli na terenie gminy Żmigród oraz organizowanie dowozów uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół położonych poza gminą,
- dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i przedszkola we współpracy z kuratorium oświaty,
- organizacja konkursów na stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola,
-
sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów
i egzaminów w szkołach podstawowych i gimnazjum za poszczególne lata szkolne
i przedkładanie ich organowi stanowiącemu, -
prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli zatrudnionych
w szkołach, dla których organem prowadzącym jest gmina, - sporządzanie pisemnej analizy średnich wynagrodzeń pracowników pedagogicznych zatrudnionych w szkołach wg stopni awansu zawodowego, sporządzanie wymaganych przepisami prawa sprawozdań,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycielom kontraktowym na stopień nauczyciela mianowanego,
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą i nadzorem nad obowiązkiem nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy Żmigród,
- realizacja zadań związanych z rządowym programem ,,Wyprawka szkolna” i inne,
- prowadzenie zadań związanych z realizacją ustawy o systemie informacji oświatowej, sporządzanie wymaganych sprawozdań, scalanie danych ze szkół i wprowadzanie danych dot. organu prowadzącego,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z wyposażeniem szkół w podręczniki i materiały edukacyjne,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem gminie dotacji celowej na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych , objętych pomocą de minimis,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem przez dyrektorów szkół i przedszkola arkuszy organizacyjnych na dany rok szkolny,
- sprawowanie bieżącej kontroli nad działalnością szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest gmina,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla dyrektorów i nauczycieli z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów dla uczniów osiągających wybitne osiągnięcia w nauce,
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją wychowania przedszkolnego przez dzieci będące mieszkańcami innych gmin a uczęszczających do przedszkola, oddziałów przedszkolnych
i punktów przedszkolnych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Żmigród, - składanie wniosków do MEN w ramach rezerwy subwencji oświatowej na dany rok.
- dokonywanie bieżących uzgodnień oraz współpraca w zakresie wykonywania zadań przez referat z: organami administracji rządowej, administracji samorządowej, innymi jednostkami państwowymi i pozarządowymi, sądami,
- organizacja działań promocyjnych projektów finansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej,
- propagowanie walorów turystycznych, krajobrazowych i gospodarczych gminy,
- koordynowanie prac promocyjnych i opracowywania oferty inwestycyjnej gminy,
- koordynowanie prac związanych z zagospodarowaniem Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości na obszarze gminy,
- realizacja Projektu „Gminne Centra Obsługi Inwestora i Eksportera” wraz z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. we Wrocławiu celem wspierania przedsiębiorczości, pobudzania innowacyjności regionu, poprawy konkurencyjności i rozwoju Dolnego Śląska przy ścisłej współpracy z Instytucjami Otoczenia Biznesu (IOB), Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi (SSE), inwestorami i Samorządem Województwa,
- organizacja współpracy gminy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
-
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań gminy w zakresie organizacji
i prowadzenia działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej, - prowadzenie strony internetowej gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu współpracy ze stowarzyszeniami, do których należy gmina Żmigród (w tym: Dolnośląska Kraina Rowerowa, Partnerstwo dla Doliny Baryczy);
-
informowanie prasy o działaniach, programach i wynikach pracy organów gminy
i Urzędu, opracowywanie publikacji przeznaczonych do prasy i przygotowywanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe, -
podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych
w pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy, - zbieranie materiałów i przygotowanie artykułów do Biuletynu Samorządowego: „Wiadomości Żmigrodzkie”,
- koordynacja prac zespołu redakcyjnego Biuletynu Samorządowego „Wiadomości Żmigrodzkich” oraz jego składu komputerowego,
- administrowanie systemem „e-Kancelaria”,
- prowadzenie i koordynacja mediów społecznościowych na portalach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube,
- przygotowanie i koordynacja imprez promujących gminę w ścisłej współpracy z Zespołem Placówek Kultury,
- koordynacja prac Zespołu ds. promocji,
- realizacja funduszu sołeckiego w ramach działalności kulturalnej, sportowej i turystycznej sołectw w gminie,
- koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem Samorządowym Informatorem SMS oraz komunikatorem SISMS,
-
ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych gminy, wybór ofert
i sporządzanie umów z podmiotami, które będą realizować zadania w wyniku otwartego konkursu ofert, - realizacja składanych ofert w ramach inicjatywy własnej,
- dokumentowanie przedkładanych sprawozdań: częściowych i końcowych w wyniku podpisanych umów, w tym zakresie kontrola merytoryczna sprawozdań,
- sporządzanie analiz, ankiet statystycznych oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i przedkładanie rocznego sprawozdania organowi stanowiącemu,
- sporządzanie decyzji o zwrocie niewykorzystanej dotacji celowej na realizowane zadania publiczne w ramach podpisanych umów,
- organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi w zakresie konsultacji projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
- rozpatrywanie wniosków złożonych przez kluby i stowarzyszenia sportowe na wsparcie sportu,
-
sporządzanie umów i kontrola przedkładanych sprawozdań dotyczących realizowanych zadań
w ramach wsparcia sportu w oparciu o akty prawa miejscowego w dziedzinie sportu, - prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją ustawy o sporcie oraz organizacja Europejskiego Tygodnia Sportu dla Wszystkich i innych inicjatyw (imprez) sportowych,
- koordynowanie spraw dotyczących turystyki, sportu, rekreacji i kultury,
- koordynowanie spraw dotyczących pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działania organizacji pozarządowych,
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Młodzieżową Radą Miejską i Radą Seniorów,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy w zakresie zadań komórki,
- aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie przedmiotowym referatu,
- prowadzenie rejestru zamówień z zakresu swojego referatu.
Wytworzył:
Marcelina Halikowska
Udostępnił:
Krzywda Andrzej
(2003-07-04 13:17:26)
Ostatnio
zmodyfikował:
Halikowska Marcelina
(2018-12-04 09:16:23)