Refart Oświaty

Referat Oświaty
kierownik: Sylwia Miziniak
tel. 71/ 385 30 57 wew. 11

Do zakresu działania referatu należy w szczególności:

Do zadań Referatu Oświaty należy w szczególności:
1)    prowadzenie spraw związanych z zakładaniem szkół publicznych oraz ich likwidacją,
2)    prowadzenie publicznych innych form wychowania przedszkolnego,
3)    ustalanie sieci publicznych szkół i przedszkoli,
4)    prowadzenie ewidencji wychowania przedszkolnego oraz rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
5)    prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
6)    współorganizowanie dowozów uczniów do szkół i przedszkoli na terenie gminy Żmigród oraz organizowanie dowozów uczniów z niepełnosprawnością do ośrodków i szkół położonych poza gminą,
7)    dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i przedszkola we współpracy z kuratorium oświaty,
8)    organizacja konkursów na stanowisko dyrektorów szkół i przedszkoli,
9)    sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów,
10)    prowadzenie rachunkowości jednostek obsługiwanych,
11)    sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych jednostek obsługiwanych,
12)    prowadzenie spraw kadrowo-płacowych jednostek obsługiwanych,
13)    prowadzenie nadzoru w zakresie spraw organizacyjno-administracyjnych jednostek obsługiwanych,
14)    nadzór nad podległymi jednostkami w zakresie spraw związanych z systemem informacji oświatowej,
15)    prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem i dokształcaniem zawodowym nauczycieli
16)    sporządzanie pisemnej analizy średnich wynagrodzeń pracowników pedagogicznych zatrudnionych w szkołach wg stopni awansu zawodowego,
17)    prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
18)     prowadzenie spraw związanych z  kontrolą i nadzorem nad obowiązkiem nauki,
19)    realizacja zadań związanych z realizacją rządowego programu „Wyprawka szkolna” i inne
20)    prowadzeniem całokształtu spraw związanych z wyposażeniem szkół w podręczniki i materiały edukacyjne,
21)    prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych, objętych pomocą de minimis,
22)    prowadzeniem spraw związanych z przygotowaniem przez dyrektorów szkół arkuszy organizacyjnych na dany rok szkolny,
23)    sprawowaniem bieżącej kontroli nad działalnością szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest gmina Żmigród,
24)    prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla dyrektorów i nauczycieli z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
25)    prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów dla uczniów osiągających wybitne osiągnięcia w nauce,
26)    prowadzenie spraw związanych z realizacją wychowania przedszkolnego przez dzieci będące mieszkańcami innych gmin a uczęszczających do przedszkola, oddziałów przedszkolnych i punktów przedszkolnych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest gmina Żmigród,
27)    składanie wniosków do MEN w ramach rezerwy subwencji oświatowej na dany rok,
28)    realizacja innych zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo Oświatowe i Karta Nauczyciela,
29)    wprowadzanie danych do systemu informacji oświatowej, w tym nadawania upoważnień pracownikom placówek oświatowych,
30)    wyszukiwanie źródeł finansowania zadań własnych z zakresu oświaty, ze środków zewnętrznych (budżetu krajowego i UE),
31)    współpraca z organami gminy, organem prowadzącym stały nadzór pedagogiczny oraz innymi organami, placówkami.

Wytworzył:
Udostępnił:
Joanna Dusza
(2025-10-28 12:48:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Joanna Dusza
(2025-10-28 13:18:06)