Referat Promocji, Organizacji Pozarządowych i Wsparcia Biznesu

Referat Promocji, Organizacji Pozarządowych i Wsparcia Biznesu
kierownik: Małgorzata Kosińska
tel. 71/ 385 30 57 wew. 28

Do zakresu działania referatu należy w szczególności:

1)    organizacja działań promocyjnych projektów finansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej,
2)    propagowanie walorów turystycznych, krajobrazowych i gospodarczych gminy,
3)    koordynowanie prac promocyjnych i opracowywania oferty inwestycyjnej gminy,
4)    koordynowanie prac związanych z zagospodarowaniem Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości na obszarze gminy,
5)    realizacja projektów i przedsięwzięć z innymi podmiotami w celu wspierania przedsiębiorczości, pobudzania innowacyjności regionu, poprawy konkurencyjności i rozwoju Dolnego Śląska przy ścisłej współpracy z Instytucjami Otoczenia Biznesu (IOB), Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi (SSE), inwestorami i Samorządem Województwa,
6)    organizacja współpracy gminy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
7)    prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań gminy w zakresie organizacji
i prowadzenia działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej,
8)    prowadzenie strony internetowej gminy zgodnie z obowiązującymi standardami,
9)    prowadzenie spraw z zakresu współpracy ze stowarzyszeniami, do których należy gmina Żmigród (w tym: Dolnośląska Kraina Rowerowa, Partnerstwo dla Doliny Baryczy, Rowerowa S5),
10)    informowanie prasy o działaniach, programach i wynikach pracy organów gminy
i urzędu, opracowywanie publikacji przeznaczonych do prasy i przygotowywanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe,
11)    podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych
w pracy urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
12)    zbieranie materiałów i przygotowanie artykułów do miesięcznika: „Wiadomości Żmigrodzkie”,
13)    koordynacja prac zespołu redakcyjnego miesięcznika „Wiadomości Żmigrodzkich”  oraz jego składu komputerowego,
14)    prowadzenie i koordynacja mediów społecznościowych na portalach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube,
15)    przygotowanie i koordynacja imprez promujących gminę w ścisłej współpracy
z Zespołem Placówek Kultury,
16)    koordynacja prac Zespołu ds. promocji,
17)    realizacja funduszu sołeckiego w ramach działalności kulturalnej, sportowej i turystycznej sołectw w gminie,
18)    koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem Samorządowym Informatorem SMS oraz komunikatorem SISMS,
19)    ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych gminy, wybór ofert
i sporządzanie umów z podmiotami, które będą realizować zadania w wyniku otwartego konkursu ofert,
20)    realizacja składanych ofert w ramach inicjatywy własnej,
21)    dokumentowanie przedkładanych sprawozdań: częściowych i końcowych w wyniku podpisanych umów, w tym zakresie kontrola merytoryczna sprawozdań,
22)    sporządzanie analiz, ankiet statystycznych oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i przedkładanie rocznego sprawozdania organowi stanowiącemu,
23)    sporządzanie decyzji o zwrocie niewykorzystanej dotacji celowej na realizowane zadania publiczne w ramach podpisanych umów,
24)    organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi w zakresie konsultacji projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
25)    rozpatrywanie wniosków złożonych przez kluby i stowarzyszenia sportowe na wsparcie sportu,
26)    sporządzanie umów i kontrola przedkładanych sprawozdań dotyczących realizowanych zadań w ramach wsparcia sportu w oparciu o akty prawa miejscowego w dziedzinie sportu,
27)    prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją ustawy o sporcie oraz organizacja Europejskiego Tygodnia Sportu dla Wszystkich i innych inicjatyw (imprez) sportowych,
28)     koordynowanie spraw dotyczących turystyki, sportu, rekreacji i kultury,
29)    koordynowanie spraw dotyczących pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działania organizacji pozarządowych,
30)    sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Młodzieżową Radą Miejską i Radą Seniorów,
31)    przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy w zakresie zadań komórki,
32)    aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie przedmiotowym referatu,
33)    prowadzenie rejestru zamówień z zakresu swojego referatu,
34)    wspieranie i inicjowanie przedsięwzięć mających na celu wspieranie biznesu na terenie gminy,
35)    koordynowanie działań mających na celu rozwijanie współpracy pomiędzy gminą i jej jednostkami oraz biznesem,
36)    prowadzenie rejestru zleceń i umów z zakresu swojego referatu.
 

 

Wytworzył:
Marcelina Halikowska
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Joanna Dusza
(2025-10-28 12:29:11)