Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Edyta Cłapka
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- prowadzenia ksiąg stanu cywilnego urodzeń, małżeństw, zgonów dla zdarzeń, które nastąpiły na terenie działania USC,
- prowadzenia akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego,
- przechowywania ksiąg prowadzonych przez USC za okres 100 lat,
- przekazywanie ksiąg stuletnich do Archiwum Państwowego,
- aktualizowania przechowywanych ksiąg,
- sporządzania i wydawania odpisów akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- organizacja uroczystości ślubnych i nadawania imion oraz jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim ( 25, 50-lecia itd.) i rocznicami urodzin ( 100-lecia),
- przyjmowanie oświadczeń woli w przypadkach przewidzianych prawem,
- prowadzenia procedury wydawania decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- prowadzenia korespondencji, w tym konsularnej,
- transkrybowanie zagranicznych aktów metrykalnych.
- prowadzenie spraw zmiany imion i nazwisk oraz wydawanie w tych sprawach decyzji,
- organizacja, sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy w zakresie zadań stanowiska.