Skargi i wnioski
SKARGI I WNIOSKI
1. Interesantów w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie przyjmują:
-Burmistrz - środa 14:00 do 16:00;
- piątek 9:00 do 11:00;
-Zastępca Burmistrza - środa 13:00 do 15:00;
- piątek 10:00 do 12:00;
(Burmistrz i Zastępca Burmistrza przyjmują intersantów po wcześniejszym umówieniu się)
-Sekretarz - wtorek 12:00 do 15:00;
-Kierownicy komórek organizacyjnych - codziennie w godzinach pracy Urzędu.
2. SKARGA dotyczy w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
WNIOSEK - przedmiotem mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
3. Przy zgłaszaniu skarg i wniosków nie obowiązuje żaden formularz.
Skargę lub wniosek należy opisać w piśmie złożonym osobiście bądź przekazanym e-mailem, faksem lub pocztą tradycyjną. Istnieje możliwość złożenia skargi lub wniosku ustnie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie sporządzi wówczas protokół, który podpisują obie strony (składający i przyjmujący zgłoszenie).
4. Pisząc skargę lub wniosek należy pamiętać o podaniu swojego imienia i nazwiska lub nazwy reprezentowanego przez siebie podmiotu oraz adresu do korespondencji.
5. Pisząc skargę należy: podać datę zdarzenia, którego dotyczy skarga, okoliczności zdarzenia, informacje o organie lub pracownikach urzędu, których dotyczy skarga (np. nazwa organu lub referatu odpowiedzialnego za załatwienie sprawy, nazwisko oraz stanowisko służbowe urzędnika, sygnatura akt sprawy, data i numer wydanej decyzji), opis niewłaściwego działania organu, urzędu lub pracownika.
6. Jeżeli w sprawie będącej przedmiotem skargi toczyło lub toczy się postępowanie administracyjne, należy podać tę informację w opisie skargi.
7. W opisie wniosku należy wskazać propozycję ulepszenia i usprawnienia pracy Urzędu lub zmierzającą do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.
8. Skargę lub wniosek można wysłać za pomocą poczty elektronicznej na adres:urzad@zmigrod.com.pl, elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP , faksem, pocztą tradycyjną albo złożyć osobiście w Punkcie Informacyjnym Urzędu.
9. Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod nr tel. 71 385-30-50 lub 71 385-30-57.