Referat Finansowy
Referat Finansowy
Kierownik: Skarbnik Gminy Żmigród - mgr Anna Dobrowolska
tel. 71/ 385-30-57 wew. 35
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu gminy, po uchwaleniu dokonywanie jego zmian oraz realizacja i analiza jego wykonania,
- opracowywanie planów finansowych rocznych,
- prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu gminy,
- wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie kontroli podatników wymienionych w punkcie 5,
- nadzorowanie i księgowanie wpłat z tytułu umów dzierżawy i najmu lokali użytkowych,
- prowadzenie rachunkowości podatkowej dla należności pobieranych przez gminę,
- prowadzenie postępowań podatkowych oraz postępowań co do pozostałych dochodów,
- rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej,
- współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie egzekucji administracyjnej,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi, ich ewidencjonowanie, inwentaryzacja i rozliczanie składników majątkowych,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu Urzędu, wydzielonych funduszy i środków,
- prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej w ramach zadań referatu,
- dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkasa,
- prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z budżetem państwa w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- przyjmowanie opłat skarbowych,
- prowadzenie spraw w zakresie naliczania i wypłacania wynagrodzeń pracowników Urzędu,
- wydawanie zaświadczeń dot. stanu majątkowego, wysokości dochodów lub stanu zaległości,
- wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń osobom, dla których Urząd prowadzi archiwum,
- rozliczanie otrzymanych środków finansowych w związku z organizacją prac społecznie użytecznych i prac interwencyjnych,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej środków trwałych i pozostałych środków trwałych, amortyzacja aktualizacji i umorzeń środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- współpraca w zakresie gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia kwoty zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz dokonywanie jego zwrotu przyznanego na podstawie decyzji Burmistrza Gminy,
- organizacja, sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy w zakresie zadań Referatu.