Stanowisko ds. bhp i oc
Stanowisko ds. bhp i oc
mgr Damian Michalak insp. ds. BHP i OC
Do zakresu działania stanowiska oc należy:
- nadzór nad stanem organizacji oraz wykonywaniem zadań w zakresie obrony cywilnej przez określone komórki organizacyjne wchodzące w skład Urzędu, jak również przez instytucje, zakłady pracy i organizacje społeczne działające na terenie gminy,
- opracowanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej, Planu Zarządzania Kryzysowego, Planu Operacyjnego Ochrony przed powodzią oraz regulaminu na czas „W”,
- organizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej,
- alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych na terenie gminy w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych,
- planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów środków finansowych na zadania obrony cywilnej gminy,
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- planowanie, organizacja oraz przygotowanie ewakuacji/przyjęcia ludności,
- gospodarka sprzętem obrony cywilnej znajdującym się w interwencyjnym magazynie obrony cywilnej,
- organizowanie współpracy elementów powszechnego systemu obrony cywilnej,
- współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją oraz z sąsiednimi gminami, monitorowanie występujących zagrożeń i prognozowanie rozwoju sytuacji,
- opracowywanie programów i procedur reagowania,
- opracowywanie i aktualizacja bazy informatycznej o zasadach sił i środków,
- ostrzeganie i alarmowanie o zagrożeniach,
- planowanie i organizowanie szkoleń oraz ćwiczeń z zakresu zarządzania kryzysowego,
- prowadzenie spraw wynikających z ustaw: o stanie wojennym, o stanie wyjątkowym, o klęsce żywiołowej oraz innych aktów prawnych dotyczących tych spraw.
Do zakresu pracy związanego p.poż. należy:
- organizowanie okresowego przeglądu podręcznego sprzętu gaśniczego znajdującego się w budynku Urzędu,
- szkolenie pracowników Urzędu z zakresu p.pożarowego,
- organizowanie okresowego przeglądu instalacji elektrycznej i piorunochronowej w Urzędzie,
- kontrola stanu dróg i wyjść ewakuacyjnych budynku Urzędu Miejskiego,
- organizowanie próbnych alarmów ewakuacyjnych pracowników Urzędu Miejskiego,
- pilnowanie terminów aktualizacji instrukcji bezpieczeństwa pożarowego Urzędu Miejskiego,
- udział w kontrolach przeprowadzanych przez Państwową Straż Pożarną w Urzędzie Miejskim ,
- kontrola stanu ochrony p. pożarowej w Urzędzie.