Referat Promocji, Organizacji Pozarządowych i Wsparcia Biznesu
Referat Promocji, Organizacji Pozarządowych i Wsparcia Biznesu
kierownik: Małgorzata Kosińska
tel. 71/ 385 30 57 wew. 28
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
1) organizacja działań promocyjnych projektów finansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej,
2) propagowanie walorów turystycznych, krajobrazowych i gospodarczych gminy,
3) koordynowanie prac promocyjnych i opracowywania oferty inwestycyjnej gminy,
4) koordynowanie prac związanych z zagospodarowaniem Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości na obszarze gminy,
5) realizacja projektów i przedsięwzięć z innymi podmiotami w celu wspierania przedsiębiorczości, pobudzania innowacyjności regionu, poprawy konkurencyjności i rozwoju Dolnego Śląska przy ścisłej współpracy z Instytucjami Otoczenia Biznesu (IOB), Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi (SSE), inwestorami i Samorządem Województwa,
6) organizacja współpracy gminy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
7) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań gminy w zakresie organizacji
i prowadzenia działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej,
8) prowadzenie strony internetowej gminy zgodnie z obowiązującymi standardami,
9) prowadzenie spraw z zakresu współpracy ze stowarzyszeniami, do których należy gmina Żmigród (w tym: Dolnośląska Kraina Rowerowa, Partnerstwo dla Doliny Baryczy, Rowerowa S5),
10) informowanie prasy o działaniach, programach i wynikach pracy organów gminy
i urzędu, opracowywanie publikacji przeznaczonych do prasy i przygotowywanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe,
11) podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych
w pracy urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
12) zbieranie materiałów i przygotowanie artykułów do miesięcznika: „Wiadomości Żmigrodzkie”,
13) koordynacja prac zespołu redakcyjnego miesięcznika „Wiadomości Żmigrodzkich” oraz jego składu komputerowego,
14) prowadzenie i koordynacja mediów społecznościowych na portalach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube,
15) przygotowanie i koordynacja imprez promujących gminę w ścisłej współpracy
z Zespołem Placówek Kultury,
16) koordynacja prac Zespołu ds. promocji,
17) realizacja funduszu sołeckiego w ramach działalności kulturalnej, sportowej i turystycznej sołectw w gminie,
18) koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem Samorządowym Informatorem SMS oraz komunikatorem SISMS,
19) ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych gminy, wybór ofert
i sporządzanie umów z podmiotami, które będą realizować zadania w wyniku otwartego konkursu ofert,
20) realizacja składanych ofert w ramach inicjatywy własnej,
21) dokumentowanie przedkładanych sprawozdań: częściowych i końcowych w wyniku podpisanych umów, w tym zakresie kontrola merytoryczna sprawozdań,
22) sporządzanie analiz, ankiet statystycznych oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i przedkładanie rocznego sprawozdania organowi stanowiącemu,
23) sporządzanie decyzji o zwrocie niewykorzystanej dotacji celowej na realizowane zadania publiczne w ramach podpisanych umów,
24) organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi w zakresie konsultacji projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
25) rozpatrywanie wniosków złożonych przez kluby i stowarzyszenia sportowe na wsparcie sportu,
26) sporządzanie umów i kontrola przedkładanych sprawozdań dotyczących realizowanych zadań w ramach wsparcia sportu w oparciu o akty prawa miejscowego w dziedzinie sportu,
27) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją ustawy o sporcie oraz organizacja Europejskiego Tygodnia Sportu dla Wszystkich i innych inicjatyw (imprez) sportowych,
28) koordynowanie spraw dotyczących turystyki, sportu, rekreacji i kultury,
29) koordynowanie spraw dotyczących pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działania organizacji pozarządowych,
30) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Młodzieżową Radą Miejską i Radą Seniorów,
31) przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy w zakresie zadań komórki,
32) aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie przedmiotowym referatu,
33) prowadzenie rejestru zamówień z zakresu swojego referatu,
34) wspieranie i inicjowanie przedsięwzięć mających na celu wspieranie biznesu na terenie gminy,
35) koordynowanie działań mających na celu rozwijanie współpracy pomiędzy gminą i jej jednostkami oraz biznesem,
36) prowadzenie rejestru zleceń i umów z zakresu swojego referatu.